• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Berättat för pojkvännen

Gummiboll08

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 Oktober 2014
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Om han är väldigt sparsam och håller hårt i pengarna så kanske han blev orolig för er framtida relation om ni har planer på att bo tillsammans, skaffa barn och bostad m m. Min sambo avskyr allt vad lån och skulder heter och har enorm ångest när jag behöver låna till firman, även om det gäller "bra" lån som till investeringar. Det är för att hans mor har haft dålig ekonomi under hela hans uppväxt.
Hur som helst så tror jag att om din pojkvän verkligen älskar dig så kommer han att tänka om och det är faktiskt så att man inte är en sämre person för att man har skulder eller bättre för att man inte har det! Men alla kan ändra sitt beteende och tankesätt. Så ge honom lite tid. Om man han fortsätter att vara arg då ser han antagligen inte alla dina bra sidor och då kanske han inte är något att ha om han är så dömande... Hoppas det löser sig till det bästa för dig!
Vi kommer inte skaffa barn. Vi är 40 + med barn från tidigare äktenskap. Min ekonomi kraschade efter min skilsmässa. Barnens far ljög om anställning m m, gömde räkningar sedan när jag satte press på honom stack han. Jag hittade en hööög med obetalda räkningar som var mina också . Det visade sig att bland annat att bostadslånet var obetalt, CSN , dagis m m. Det var alltid jag som betalade räkningar och hade koll på pengar .Nu råkade jag bli sjuk, op för bröstcancer och medan jag kämpade för mitt liv, gömde han räkningar, ljög om lön, jobb. Så nej, så oansvarig är jag inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gummiboll08

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 Oktober 2014
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
..förresten han passade på att tömma mina två kreditkort på pengar, en kredit var på 20000, den andra på 40000 kr..Denna idiot var jag gift med i 16 år.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag var tillsammans med mina barns far i 19 år så jag vet hur det är att leva med en idiot. Till slut orkar man bara inte. Jag tog med mig hunden ut i skogen och grät när det blev för mycket av allting. Ville inte visa för barnen hur ont separationen gjorde.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 005
Poäng
4 807
Gummiboll08... vad gjorde han med pengarna? Fick du ngn förklaring? Låter hur jobbigt som helst.
 

Gummiboll08

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 Oktober 2014
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Vet inte ..Han ljög om att han fick nytt jobb med mycket högre lön så jag antar att han använde mina pengar för att täcka utgifter. Jag snokade adrig i hans mobil m m utan litade på honom. En gång bad han om förlåtelse men det hjälper mig inte. Sitter med höga skulder som kommer att ta mig flera år att betala tillbaka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp